8:30 - 16:30

Program de lucru Luni - Vineri

0753-31.31.37

Contactează-ne!

Facebook

Google +

1.

Faceţi tot posibilul să reţineţi cât mai multe detalii legate de cei implicaţi ȋn accident şi de cei care au fost de faţă. Informaţiile la care trebuie să fiţi atenţi sunt numele şi datele de contact ale martorilor, pentru a putea lua legătura cu ei ulterior. De asemenea, notaţi-vă şi numerele de ȋnmatriculare ale autovehiculelor de la locul accidentului.

2.

Ȋncercaţi să faceţi fotografii cu locul accidentului şi să surprindeţi aspectele esenţiale, cum ar fi poziţia maşinilor şi urmările evenimentului.

3.

Informaţi-vă despre despăgubirile materiale şi morale la care aveţi dreptul ȋn situaţia ȋn care dvs. sau o persoană apropiată a suferit vătămări ȋn accident ori a survenit un deces ȋn familia dvs.

4.

Prezentaţi-vă la serviciul de medicină legală pentru a obţine un raport medico-legal prin care să fie evaluate rănile pe care le-aţi suferit. Ȋn funcţie de concluziile medicului legist se va determina şi ȋntinderea despăgubirii pe care o veţi primi.

5.

Nu ignoraţi indicaţiile medicului şi necesitatea de a reveni periodic la controale, pentru că este posibil ca nu toate consecinţele negative asupra sănătăţii dvs. să poată fi depistate imediat.

6.

Aveţi grijă ce documente semnaţi ȋn perioada de după accident. Acordaţi o atenţie sporită mai ales actelor ȋncheiate cu firma de asigurare sau cu şoferul vinovat de accident, pentru că dacă nu deţineţi informaţii corecte, riscaţi să rămâneţi fără nicio despăgubire.

7.

Adunaţi şi păstraţi cu grijă toate dovezile cheltuielilor pe care le-aţi făcut pentru tratamente, medicamente, analize. Firma de asigurare vă va restitui aceste sume, ȋnsă numai pe baza chitanţelor, facturilor şi a bonurilor fiscale aferente.

8.

Solicitaţi de la asigurătorul celui vinovat de accident cheltuielile efectuate pentru ȋnmormântarea rudei decedate ȋn accident, inclusiv costurile cu repatriere sau transportul victimei, cu ritualurile religioase și/sau monumentul funerar.

9.

Nu neglijaţi tulburarea şi durerea sufletească pe care o resimţiţi ȋn urma unui accident. Este la fel de important să aveţi grijă de sănătatea mentală ca şi de cea fizică. Puteţi apela la un psihoterapeut, care să vă consilieze cum să depășiți, ȋntr-un mod cât mai sănătos, trauma suferită.

VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului

Inspectoratul General al Poliţiei Române a anunţat că ȋn anul 2018 şoferilor le-au fost aplicate mai multe amenzi decât ȋn 2017 pentru fapta de a nu avea ȋncheiată poliţă de asigurare obligatorie RCA. Comparativ cu anul 2017, când au fost date 8.825 de sancţiuni contravenţionale pentru lipsa asigurării RCA, anul trecut numărul acestor sancţiuni a crescut la 11.041. Asigurarea de răspundere civilă auto este obligatorie pentru toţi proprietarii de maşini aflate ȋn circulaţie. Ȋncălcarea obligaţiei de a ȋncheia un contract de asigurare se sancţionează  cu amendă şi cu reţinerea certificatului de ȋnmatriculare şi a plăcuţelor de ȋnmatriculare. De asemenea, Autoritatea de Supraveghere Financiară a comunicat cifrele oficiale referitoare la poliţele de asigurare RCA contractate ȋn lunile ianuarie-septembrie ale anului 2018:

  • piaţa asigurărilor RCA totaliza aproximativ 2,69 miliarde lei;
  • numărul total de poliţe de asigurare RCA emise a fost de 4.384.930, cu 12% peste totalul ȋnregistrat ȋn aceeaşi perioadă din anul precedent;
  • ȋn ceea ce priveşte preţul primei medii RCA (aproximativ 613 lei), acesta a ȋnregistrat o descreştere de aproximativ 13% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2017;
  • dauna medie a crescut cu aproximativ 6%, atingând valoarea de 7.671 lei.
VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului

Orice deplasare cu maşina, oricât de scurtă sau de obişnuită, prezintă un anumit grad de risc pentru şofer. Nu ştii niciodată ce se poate ȋntâmpla ȋn trafic şi este clar că nu poţi să previi totul. Totuşi, există câteva reguli universale, aplicabile ȋn orice situaţie, având menirea să diminueze potenţialul pericol şi să ofere siguranţă.

1. Circulă cu o viteză moderată

Nu apăsa prea tare pedala de acceleraţie! Timpul pe care ȋl scuteşti prin creşterea vitezei nu merită să ȋţi asumi riscul producerii unui accident. Cel mai important lucru este să ajungi cu bine la destinaţie, nu ȋntr-un timp record.

2. Niciodată nu te urca la volan după ce ai consumat alcool

Impune-ţi ţie ȋnsuţi regula să nu conduci niciodată sub influenţa alcoolului. Oricât de puţin ai fi băut, reflexele, timpul de reacţie, atenţia şi coordonarea ȋţi sunt afectate şi poţi lua o decizie greşită. Cea mai bună opţiune este să chemi un taxi şi să te ȋntorci după maşină a doua zi.

3. Elimină sursele de distragere a atenţiei

Aici ne referim ȋn primul rând la telefonul mobil, a cărui utilizare ȋn timpul condusului ne scade timpul de reacţie cu aproximativ 20%. S-a constatat chiar că un şofer ȋn vârstă de 70 de ani are reflexe mai bune ȋn trafic decât un tânăr de 20 de ani care foloseşte telefonul la volan. Şi alte activităţi se pot dovedi periculoase dacă le desfăşori concomitent cu şofatul, cum ar fi să te machiezi sau să mănânci.

4. Nu porni la drum dacă ȋţi este somn

Starea de oboseală a şoferilor constituie cauza producerii unui accident ȋn 20% din cazuri. Efectele somnolenţei sunt şi mai periculoase pe timpul nopţii, provocând reducerea considerabilă a timpului de reacţie. Nu porni la drum când ştii că nu te-ai odihnit destul şi trage pe dreapta de ȋndată ce simţi că te cuprinde toropeala.

5. Obişnuieşte-te să porţi centura de siguranţă atât ca şofer, cât şi ca pasager

Formează-ţi un reflex din faptul de a-ţi cupla centura de siguranţă de ȋndată ce te urci ȋn maşină. Nu o să ȋţi pară rău! Centura ȋţi poate salva viaţa ȋn cazul unui impact, pentru că nu te vei lovi de bord sau de volan. De asemenea, centura te imobilizează ȋn scaun, astfel că ȋn cazul unei coliziuni la viteză foarte mare, nu vei zbura prin parbriz, lucru care de cele mai multe ori este letal.

6. Adaptează-ţi stilul de condus la condiţiile meteo

Pune ȋn aplicare tehnici de conducere preventivă atunci când este vreme rea şi vizibilitate scăzută.

7. Ţine cont de ce fac ceilalţi participanţi la trafic

Fii ȋn permanenţă atent la ce se ȋntâmplă ȋn jurul tău. Uităt-te ȋn oglinzi, fii vigilent şi ȋncearcă să anticipezi mişcările celorlalţi şoferi pentru a evita incidentele.

8. Păstrează o distanţă suficientă față de maşina din faţa ta

Cum ştii dacă există o distanţă corespunzătoare? Gândeşte-te că trebuie să existe o diferenţă de minim 3 secunde ȋntre autovehiculul condus de tine şi cel care rulează ȋn faţă. Pentru a calcula acest interval, ia-ţi ca reper un punct fix şi numără 3 secunde după ce cel din faţă a trecut de reper. Cu timpul vei putea respecta această regulă instinctiv.

VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului

Iarna este plină de provocări ȋn trafic, iar starea drumurilor din ţara noastră nu le uşurează viaţa şoferilor. România şi Bulgaria sunt ȋn topul clasamentului ţărilor ȋn care se produc cele mai multe decese ȋn accidente rutiere, cu o medie de 95 de morți la fiecare milion de oameni, de două ori peste media europeană.

Pentru a face faţă cu bine stării drumurilor ȋn această perioadă, ȋn special drumurilor ȋngheţate, este important ȋn primul rând să fim atenţi la viteza cu care circulăm. Dacă ne deplasăm cu o viteză care nu depăşeşte 70 km/h, ar trebui să putem frâna, accelera şi vira ȋn siguranţă. Pe măsură ce mărim viteza, devine din ce ȋn ce mai dificil să facem schimbări bruşte de direcţie pentru evitarea unui derapaj periculos. Asemenea manevre necesită abilităţi speciale, superioare celor deţinute de majoritatea dintre noi.

Cele două tipuri de derapaje care se pot produce pe o şosea ȋngheţată sunt subvirarea şi supravirarea. Corectarea unui astfel derapaj se poate realiza urmând următoarele sfaturi:

  1. Nu apăsa pedala de frână, pentru că deraparea va fi şi mai mare şi vei pierde controlul asupra automobilului.
  2. Virează ȋn direcţia de alunecare.
    Accelerează ușor, virează în direcția în care alunecă partea din spate a mașinii și poţi reveni pe direcția de mers.
  3. Nu intra ȋn panică.
    Păstrează-ţi calmul, stabilizează direcția vehiculului și nu corecta prea mult derapajul, pentru a preveni învârtirea vehiculului și scăparea acestuia de sub control.

Să ai drumuri bune și fără evenimente nedorite!

VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului

Printre cauzele frecvente de producere a unor accidente rutiere grave se regăsesc oboseala șoferului și diminuarea capacității acestuia de a conduce ca urmare a îmbătrânirii.

Apariția acestor fenomene în trafic poate avea consecințe fatale, iar efectele lor periculoase îi vizează atât pe șoferii în cauză, cât și pe ceilalți.

 

Starea de oboseală

Conducerea în stare de obiseală se poate dovedi la fel de primejdioasă precum conducerea în stare de ebrietate. Oboseala se manifestă prin reducerea intensității atenției, timpi de reacție mai lungi, eficiență redusă de procesare a informației, diminuarea capacității de a lua decizii rapide și corecte.

Pentru a fi odihnită, o persoană are nevoie de la şase ore şi jumătate la nouă ore de somn pe noapte, ȋnsă ȋn ziua de azi a dormi suficient este considerat un lux pe care mulţi oameni nu şi-l pot permite. Ritmul alert al vieţii de zi cu zi, goana permanentă după succes şi bani, viteza cu care se ȋntâmplă totul ne ȋmpiedică să punem pauză şi să ne alocăm un timp doar pentru noi şi binele nostru fizic şi psihic.

Astfel, urmările nu ȋntârzie să apară nici ȋn trafic. Chiar dacă apelăm la cafea sau energizante, nimic nu poate complini deficitul de somn. Treizeci de minute de somn ȋn timpul zilei sunt mai eficiente decât orice altceva, iar ȋn cazul conducerii de autovehicule o astfel de pauză poate salva vieţi.

 

Ȋmbătrânirea

Chiar dacă de obicei au multă experienţă ȋn spatele volanului, şoferii trecuţi de o anumită vârstă sunt totuşi vulnerabili ȋn trafic şi sunt implicaţi ȋn numeroase accidente. Motivele sunt diferitele probleme de sănătate, slăbirea vederii, ȋncetinirea reflexelor.

Potrivit broşurii The Older and Wiser Driver, unui şofer în vârstă de 60 de ani îi trebuie de trei ori mai multă lumină decât unui adolescent şi de două ori mai mult timp ca să se acomodeze cu trecerea de la lumină la întuneric.

Pentru compensarea neajunsurilor provocate de ȋnaintarea ȋn vârstă, este recomandată reducerea timpului de şofat, mai ales ȋn cursul nopţii.

 

Evaluarea capacităţii de a conduce

Ca să ȋţi dai seama cât de bine conduci, poţi ruga un prieten sau un membru de familie să te ȋnsoţească la un drum şi să ȋţi dea apoi un feedback. De asemenea, poţi urma un curs de conducere preventivă sau un curs special, destinat şoferilor ȋn vârstă.

Ȋn cele din urmă, când conştientizezi că nu mai poţi conduce la fel de bine ca ȋn trecut, va trebui să iei decizia de a nu mai conduce deloc, ceea ce nu este o ruşine. Este o dovadă de ȋnţelepciune. Oricum, există numeroase opţiuni la care poţi recurge ȋn această situaţie, cum ar fi transportul ȋn comun sau mersul cu un prieten sau cu o rudă.

Cel mai important este să fim sinceri cu noi ȋnşine, să ne recunoaştem noi primii nevoințele şi să luăm măsuri până nu este prea târziu. Şofatul este o responsabilitate serioasă şi este datoria fiecăruia dintre noi de a ne-o asuma având deplină ȋncredere că nu vom pune pe nimeni ȋn pericol.

VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului

Ȋn mai mult de jumătate din accidentele rutiere, nu sunt găsite urme de frânare, iar şoferii declară că nu au apucat să reacţioneze în niciun fel, nici măcar să apese frâna. Acest lucru se poate datora ezitării şi şocului produs de schimbările neaşteptate din trafic, dar poţi ȋnvăţa cum să gestionezi mai bine elementul-surpriză. Ȋn acest fel, pot fi prevenite numeroase accidente sau urmările acestora pot fi mai puţin grave.

Multe abilităţi necesare unui bun şofer le deprinzi doar conducând, cât mai mult și în condiții de trafic din cele mai diverse; aceste abilități nu pot fi predate la şcoala de şoferi şi nici ȋnvăţate teoretic. Pe măsură ce ȋntâlneşti tot mai multe situaţii diferite ȋn trafic, dobândeşti capacitatea de a reacţiona corespunzător, de a şti instinctiv ce este de făcut.

Ca să te simţi cât mai pregătit pentru a face faţă pericolelor care pot să apară, încearcă să pui în practică următoarele sfaturi:

  • Fii atent şi alert , ca să poți observa din timp orice modificare intervenită în trafic, care ar putea avea consecințe și în privința ta. Nu trebuie să stai încordat, ci conștient de tot ceea ce se întâmplă în jur și gata să reacționezi în caz de nevoie.
  • Folosește-ți vederea periferică – adică nu te uita strict la mașina din fața ta, ci și la cea din fața acesteia. În acest fel, ai mai mult timp de reacție, pentru că observi imediat dacă acea mașină face vreo manveră bruscă și nu ești luat prin suprindere de comportamentul șoferului din fața ta.
  • Păstrează-ți, pe cât posibil, sângele rece – învață să îți controlezi emoțiile, să nu te lași copleșit de spaimă, să nu intri în panică. Înțelege că fiecare fracțiune de secundă contează și că la mijloc este viața și sănătatea ta. Așa că fă tot ce îți stă în putință să eviți accidentul. Uneori, cu cât pui mai repede piciorul pe pedala de frână, cu atât urmările accidentului pot fi mai puțin grave.
  • Cunoaște-ți mașina, ca să o poți controla în momente critice, să știi exact cum se comportă la o frână bruscă sau la derapaj.
  • Tratează-i pe ceilalți participanți la trafic așa cum îți place să fii tu tratat!
VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului

Spunem un NU hotărât, alcoolului la volan! În munca noastră am văzut multe și ne-am convins că întotdeauna este o idee proastă, de multe ori o combinaţie fatală, absolut niciodată un lucru indicat.

Oricât de aspre ar fi sancţiunile penale sau contravenţionale impuse de lege pentru fapta de a conduce ȋn stare de ebrietate, tot există persoane care nu rezistă impulsului de a se urca la volan după ce au consumat alcool. Totuşi, ţinând cont că ȋn joc este siguranţa şi viaţa acestor şoferi, a pasagerilor şi a celorlalţi participanţi la trafic, acest obicei trebuie ȋnlăturat total.

Consecinţele conducerii sub influenţa alcoolului diferă ȋn funcţie de cantitatea consumată şi de rezultatele produse:

• conducerea sub influența alcoolului este infracțiune atunci când şoferul are o îmbibaţie alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge. Pedeapsa prevăzută de lege pentru această faptă este închisoarea de la unu la 5 ani sau amenda.

• conducerea sub influența alcoolului este contravenție ȋn cazul ȋn care fapta nu constituie, potrivit legii, infracţiune, respectiv atunci când concentraţia de alcool constatată este sub limita de 0,80 g/l alcool pur ȋn sânge. Codul rutier prevede pentru această contravenţie sancţiunea cu amenda şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile.

Codul rutier mai prevede că persoanei depistate ca având o concentraţie de până la 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat, i se poate solicita să i se recolteze mostre biologice în vederea stabilirii îmbibaţiei de alcool în sânge. Persoanele cu o concentraţie de peste 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat vor fi obligate să se supună recoltării mostrelor biologice, în vederea stabilirii îmbibaţiei de alcool în sânge.

De asemenea, dacă s-a dispus suspendarea exercitării dreptului de a conduce, la expirarea perioadei de suspendare ca urmare a conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice, conducătorul auto va trebui să se prezinte la poliţie pentru verificarea cunoaşterii regulilor de circulaţie.

Vehiculul condus de persoana aflată sub influenţa băuturilor alcoolice va fi imobilizat de către organele de poliţie ȋn cazul ȋn care conducerea acestuia nu poate fi asigurată de o altă persoană.

• ȋn situaţia ȋn care şoferul ȋn stare de ebrietate produce un accident de circulaţie cu victime, se pot aplica următoarele pedepse:
– dacă din accident rezultă vătămarea corporală a unei persoane, fapta se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau, după caz, de la 6 luni la 3 ani sau amenda, în funcție de gravitatea vătămării. Săvârşirea faptei de vătămare corporală din culpă de către persoana care conduce pe drumurile publice un vehicul şi are o îmbibaţie alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge determină existenţa unui concurs de infracţiuni. Dacă şoferul are o concentraţie mai mică de alcool, se va reţine doar existenţa infracţiunii de vătămare corporală din culpă.
– dacă accidentul are ca urmare decesul unei persoane, pedeapsa constă ȋn închisoare de la 2 la 7 ani; se pot aplica regulile de la concursul de infracţiuni dacă ȋmbibaţia alcoolică depăşeşte 0,80 g/l alcool pur în sânge.

Când accidentul a fost produs în timpul comiterii infracţiunii de conducere sub influența alcoolului prevazută de Codul penal, asigurătorul RCA al persoanei vinovate ȋşi va putea recupera de la aceasta sumele de bani plătite ca despăgubiri victimelor.

Prin urmare, oricât de mare ar fi graba, dorința de a economisi banii de taxi sau de a-i impresiona pe ceilalți, nu te lăsa copleșit de impulsul de a te urca băut la volan, ci încearcă să găsești o altă soluție, cum ar fi:

• înainte să conduci mașina, așteaptă o perioadă de timp suficientă după ce ai consumat alcool, pentru ca acesta să fie eliminat din organism;
• înțelege-te dinainte cu cineva care să conducă mașina la plecarea de la o petrecere, care nu este amator de băuturi alcoolice și poate să te ducă în siguranță acasă;
• lasă mașina în parcarea locului unde ai băut câteva pahare și ia un taxi spre casă.

VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului

Atunci cînd ești la volan, conduita preventivă poate salva vieți! Îți recomandăm să fii atent la drum şi la ce se ȋntâmplă ȋn jurul tău, să ai reacţii rapide şi potrivite situaţiei, să te concentrezi şi să rămâi concentrat pe tot parcursul călătoriei. Ştim cu toţii, din atâtea ştiri cu accidente cumplite, că o singură clipă de neatenţie poate avea consecinţe tragice.

Vederea, atenția şi concentrarea sunt elementare pentru evitarea evenimentelor din trafic şi pentru siguranţa rutieră.

Vederea este esenţială pentru cel aflat la volan. Aceasta ȋi oferă şoferului informaţiile necesare referitoare la trafic, aproximativ 90% din stimuli fiind recepţionaţi pe cale vizuală. Vederea bună permite:
– distingerea formelor şi a detaliilor – vederea descriptivă;
– o percepţie largă fără detalii – vederea receptivă;
– evaluarea distanţelor şi a vitezelor – vederea analitică;
– evaluarea culorilor.

Conducătorul auto trebuie să privească ȋn faţă pentru a evita coliziunile frontale şi, totodată, cel puţin o dată la 5-7 secunde, este indicat să se uite ȋn oglinzile retrovizoare, pentru a depista orice potenţial pericol care vine din spate.

De asemenea, privire să fie mobilă; o privire fixă denotă oboseală sau alte preocupări şi nu este eficientă.

Atenția şi concentrarea ȋn trafic presupun:
– o poziţie corectă la volan;
– asigurarea vizibilităţii prin: păstrarea parbrizului şi a geamurilor curate, funcţionarea corectă a ştergătoarelor şi reglarea corectă a oglinzilor;
– vigilenţă;
– viteză adaptată la vizibilitate.

Lipsa de vigilenţă se poate manifesta prin discuţii cu pasagerii din maşină, mânuirea telefonului sau a aparaturii muzicale, fumatul, consumul de alimente, etc.

De asemenea, vigilenţa poate fi diminuată de factori ca oboseala, consumul de alcool, de medicamente sau de droguri, traficul aglomerat, viteza ridicată, ȋntunericul. Diminuarea vigilenţei poate conduce la ratarea unor informaţii esenţiale, la perceperea greşită sau ȋntârziată a situaţiilor din trafic, la decizii greşite şi ezitări care pot determina producerea unui accident.

Ȋncercaţi, aşadar, să fiţi cu ochii ȋn patru atunci când conduceţi şi să trageţi pe dreapta atunci când aveţi de făcut ceva ce nu suportă amânare.

VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului

Zicala „paza bună trece primejdia rea” se aplică şi ȋn trafic. Fiind conştienţi că la orice drum pot să apară probleme şi situații neprevăzute, este bine să ne pregătim, să fim atenţi ȋn permanenţă şi să adoptăm un stil de condus care să ne ajute şi pe noi şi pe ceilalţi.

Una dintre cele mai simple metode de a preȋntâmpina evenimentele neplăcute ȋn trafic, aflată la ȋndemâna oricărui şofer, este conducerea preventivă sau defensivă. Aceasta are drept scop evitarea producerii accidentelor rutiere prin adaptarea modului de deplasare la condiţiile atmosferice, de drum, de vizibilitate şi de intensitate a traficului.

Concret, ce anume caracterizează un tip de condus preventiv?

• Anticiparea situaţiilor care pot deveni periculoase, inclusiv a greşelilor participanţilor la trafic;
• Evitarea tensiunii şi a fricii ȋn cazul apariţiei unui risc;
• Evitarea accidentelor pe cale de a se produce şi evitarea angajării ȋn accidente care s-au produs;
• Evitarea conducerii autovehiculului ȋn stare avansată de oboseală;
• Alegerea cele mai bune variante pentru a ieşi cu minimum de consecinţe dintr-un accident care nu a putut fi evitat sau corectarea unei decizii greşite pentru diminuarea consecinţelor unui accident;
• Păstrarea vigilenţei la volan.

De asemenea, există tehnici de conducere preventivă pe care le conducătorii auto le pot aplica:

• Să aibă cunoştinţe teoretice privind circulaţia ȋn siguranţă pe drumurile publice, priceperi şi deprinderi practice ȋn manevrarea autovehiculului;
• Să respecte prevederile Codului rutier;
• Să fie odihniţi, politicoşi şi calmi la volan;
• Să ȋi respecte pe ceilalţi participanţi la trafic şi să cedeze prioritatea atunci când este cazul;
• Să fie vigilenţi la tot ce se ȋntâmplă ȋn jur;
• Să acorde atenţie condiţiilor de drum (starea drumului, semnalizarea rutieră), celorlalţi participanţi la trafic situaţi ȋn faţă, ȋn lateral sau ȋn spate (inclusiv pietonilor), precum şi propriului autovehicul (aparatura de bord, zgomote anormale etc.);
• Să circule cât mai pe partea dreaptă a drumului;
• Să conducă astfel ȋncât ceilalţi participanţi la trafic să ȋi ȋnţeleagă cu uşurinţă intenţiile;
• Să recunoască potenţiale pericole şi să ia deciziile corecte pentru a le evita.

VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului

Gândiţi-vă cât de tare a evoluat construcţia şi tehnologia autovehiculelor de când au apărut şi până astăzi. Totul este gândit pentru o performanţă maximă a maşinii, totul este eficientizat, nimic nu este ȋn plus sau ȋn minus. Acelaşi lucru este valabil şi ȋn ceea ce priveşte siguranţa conducătorilor auto şi a pasagerilor.

Sistemele de care dispunem ȋn prezent pentru protecţia vieţii oamenilor ȋn cazul unui accident sunt rezultatul unei cercetări şi experienţe ȋndelungate. Unul dintre cele mai eficiente elemente de siguranţă disponibile pe autovehicule sunt centurile de siguranţă. Acestea sunt concepute pentru a proteja cât mai bine persoanele în caz de accident, ȋn multe cazuri salvând viaţa celor implicaţi.

Centurile de siguranţă cu trei puncte de fixare instalate ȋn prezent pe autovehicule au fost introduse pentru prima dată în dotarea standard a autovehiculelor în anul 1959, de către constructorul suedez Volvo.

Reticenţa unora de a folosi centura de siguranţă este de neȋnţeles, ea fiind creată şi perfecţionată tocmai ȋn beneficiul utilizatorului. Neglijenţa, graba sau pretextul că este incomodă nu pot fi scuze pentru a nu purta centură. Ȋn anul 2016, două treimi din victimele decedate în autovehicule implicate în accidente rutiere nu purtau centura de siguranță.

În România, folosirea centurii de siguranţă este obligatorie pentru toţi ocupanţii locurilor prevăzute prin construcţie cu asemenea dispozitive. Ȋncălcarea obligaţiei se sancţionează cu amendă.

Ȋn continuare, vă prezentăm câteva informaţii despre importanţa vitală a centurii de siguranţă.

 Portul centurii de siguranţă reduce riscul vătămărilor mortale cu până la 50% în cazul ocupanţilor locurilor din faţă, respectiv cu până la 75% pentru pasagerii aflaţi pe locurile din spate;

 În caz de accident, un pasager care nu poartă centura este aruncat la întâmplare ȋn vehicul, crescând cu 40% riscul ca ceilalţi ocupanţi să fie răniţi sau ucişi;

 Centurile trebuie reglate ȋn funcţie de înălţimea utilizatorului, ajustate pe corp, fără a fi răsucite sau trecute peste obiecte contondente aflate în buzunare;

 Dacă maşina intră ȋntr-o coliziune la o viteză de 40 km/h, efectul asupra unei persoane din interiorul maşinii este similar celui care s-a produce dacă ar cădea de la etajul III;

 La un impact produs la o viteză de 50 km/h, asupra unei persoane de 80 kg acţionează o forţă de aprox. 2 tone;

 În cazul unui impact la 50 km/h, un copil de 25 kg este proiectat în faţă cu o forţă de o tonă. Aceasta ȋnseamnă că un adult nu ȋl poate ţine ȋn siguranţă doar cu braţele, ci copiii trebuie protejaţi cu ajutorul dispozitivelor adecvate vârstei, greutăţii şi înălţimii lor;

 Dacă centura de siguranţă nu este cuplată, airbag-ul nu este eficient, putând provoca leziuni grave.

VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului