8:30 - 16:30

Program de lucru Luni - Vineri

0753-31.31.37

Contactează-ne!

Facebook

Google +

 

Alinierea la reglementările europene a sistemului ITP

Alinierea la reglementările europene a sistemului ITP

Proiectul de modificare a Ordonanţei Guvernului nr. 81/2000 privind (ITP) inspecţia tehnică periodică a trecut de Guvern, aducând cu sine o serie de modificări impuse de normele europene.

Noutăţile adoptate cuprind următoarele:

– Defecţiunile apărute la maşini sunt clasificate în 3 categorii, după efectele pe care le au asupra siguranţei rutiere şi mediului:
a). defecţiuni minore, care nu afectează siguranţa rutieră şi mediul.
Existenţa defecţiunilor minore nu împiedică primirea avizului ITP.
Exemple: parbriz crăpat sub ştergător, sistem de dezaburire deteriorat, plăci cu numărul de înmatriculare deteriorate, pedală de frânare cu îmbrăcămintea uzată, geamuri fisurate,sursă defectă de lumină, dispozitive antifurt defecte.
b). defecţiuni majore, care sunt de natură să compromită siguranţa vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalţi participanţi la trafic.
În caz de deficienţe majore, se acordă un termen 30 de zile pentru remedierea lor şi este necesară o nouă inspecţie a vehiculului.
Exemple: probleme la sistemul electric, far crăpat, oglindă exterioară crăpată sau distrusă.
c). defecţiuni periculoase, care constituie un risc direct şi imediat asupra siguranţei rutiere şi mediului înconjurător.
Exemple: parbriz crăpat în zona vizuală, probleme la sistemul de frânare, probleme la sistemul de direcţie.
La constatarea defecţiunilor periculoase, vehiculul nu trece inspecţia, fiind necesară reexaminarea în cel mult 30 de zile de la inspecţia iniţială.

Dacă la o maşină se constată defecţiuni din mai multe categorii, se va considera că intră în categoria mai gravă. De asemenea, dacă se constată mai multe deficienţe la acelaşi element, maşina va fi încadrată în categoria superioară de gravitate dacă efectele cumulate ale defecţiunilor au un pericol mai mare.

După efectuarea inspecţiei tehnice periodice, proprietarul maşinii primeşte un certificat ITP, cu elementele standardizate aferente codurilor armonizate ale UE, iar vehiculului i se aplică un ecuson de ITP.

-> Pentru reînmatricularea în România a unui vehicul care a fost deja înmatriculat într-un alt stat din Uniunea Europeană sau din Spaţiul Economic European, este necesar ca certificatul de inspecţie tehnică periodică să fie valabil la momentul reînmatriculării.

-> Sunt prevăzute obligaţiile de raportare ale României ca stat membru UE.

-> Regia Autonomă „Registrul Auto Român” este autoritatea publică însărcinată cu administrarea sistemului naţional de ITP şi cu supravegherea staţiilor de inspecţie tehnică.

-> Sunt introduse noi contravenţii, sancţionate cu amenzi între 1.000 şi 5.000 lei, constând în următoarele fapte:
– efectuarea inspecţiei tehnice în staţii neautorizate pentru categoria din care face parte vehiculul verificat;
– nerespectarea metodologiei, procedurilor, fluxului tehnologic transmis de R.A.R. odată cu autorizarea;
– atestarea ca bun de circulaţie a unui vehicul care nu a fost prezentat în staţia ITP:
– efectuarea inspecţiei tehnice asupra vehiculelor care au suportat modificări, fără ca acestea să fie înscrise în cartea de identitate a vehiculului.

Normele metodologice de efectuare a inspecţiei tehnice periodice şi regulile de funcţionare a sistemului ITP vor fi stabilite printr-un Ordin al Ministrului Transporturilor.

VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului.

Nu sunt comentarii

Lasa un comentariu