8:30 - 16:30

Program de lucru Luni - Vineri

0753-31.31.37

Contactează-ne!

Facebook

Google +

 

Centura de siguranţă există pentru a fi folosită

Centura de siguranţă există pentru a fi folosită

Gândiţi-vă cât de tare a evoluat construcţia şi tehnologia autovehiculelor de când au apărut şi până astăzi. Totul este gândit pentru o performanţă maximă a maşinii, totul este eficientizat, nimic nu este ȋn plus sau ȋn minus. Acelaşi lucru este valabil şi ȋn ceea ce priveşte siguranţa conducătorilor auto şi a pasagerilor.

Sistemele de care dispunem ȋn prezent pentru protecţia vieţii oamenilor ȋn cazul unui accident sunt rezultatul unei cercetări şi experienţe ȋndelungate. Unul dintre cele mai eficiente elemente de siguranţă disponibile pe autovehicule sunt centurile de siguranţă. Acestea sunt concepute pentru a proteja cât mai bine persoanele în caz de accident, ȋn multe cazuri salvând viaţa celor implicaţi.

Centurile de siguranţă cu trei puncte de fixare instalate ȋn prezent pe autovehicule au fost introduse pentru prima dată în dotarea standard a autovehiculelor în anul 1959, de către constructorul suedez Volvo.

Reticenţa unora de a folosi centura de siguranţă este de neȋnţeles, ea fiind creată şi perfecţionată tocmai ȋn beneficiul utilizatorului. Neglijenţa, graba sau pretextul că este incomodă nu pot fi scuze pentru a nu purta centură. Ȋn anul 2016, două treimi din victimele decedate în autovehicule implicate în accidente rutiere nu purtau centura de siguranță.

În România, folosirea centurii de siguranţă este obligatorie pentru toţi ocupanţii locurilor prevăzute prin construcţie cu asemenea dispozitive. Ȋncălcarea obligaţiei se sancţionează cu amendă.

Ȋn continuare, vă prezentăm câteva informaţii despre importanţa vitală a centurii de siguranţă.

 Portul centurii de siguranţă reduce riscul vătămărilor mortale cu până la 50% în cazul ocupanţilor locurilor din faţă, respectiv cu până la 75% pentru pasagerii aflaţi pe locurile din spate;

 În caz de accident, un pasager care nu poartă centura este aruncat la întâmplare ȋn vehicul, crescând cu 40% riscul ca ceilalţi ocupanţi să fie răniţi sau ucişi;

 Centurile trebuie reglate ȋn funcţie de înălţimea utilizatorului, ajustate pe corp, fără a fi răsucite sau trecute peste obiecte contondente aflate în buzunare;

 Dacă maşina intră ȋntr-o coliziune la o viteză de 40 km/h, efectul asupra unei persoane din interiorul maşinii este similar celui care s-a produce dacă ar cădea de la etajul III;

 La un impact produs la o viteză de 50 km/h, asupra unei persoane de 80 kg acţionează o forţă de aprox. 2 tone;

 În cazul unui impact la 50 km/h, un copil de 25 kg este proiectat în faţă cu o forţă de o tonă. Aceasta ȋnseamnă că un adult nu ȋl poate ţine ȋn siguranţă doar cu braţele, ci copiii trebuie protejaţi cu ajutorul dispozitivelor adecvate vârstei, greutăţii şi înălţimii lor;

 Dacă centura de siguranţă nu este cuplată, airbag-ul nu este eficient, putând provoca leziuni grave.

VĂTĂMARE CORPORALĂ SAU DECES DIN ACCIDENT? – CONTACTEAZĂ-NE!

DESPAGUBIRI RCA S.R.L. – Partenerul tău, dacă ești victimă a unui accident rutier sau dacă cineva drag a decedat într-un accident rutier, pentru obținerea despăgubirilor corecte de la asigurătorul RCA al vinovatului

Nu sunt comentarii

Lasa un comentariu